Seizoen 2020-2021

Vorige seizoenen

Het gebruik van foto's van Karateclub Brugge is enkel toegestaan mits schriftelijke toestemming van de club. Voor meer info, contacteer info@karateclubbrugge.be.

04/07/2021 Shodan Shiken

Vandaag hebben Niels en Dirk met succes hun 3de dan behaald, na meer dan 2 jaar voorbereiding onder de deskundige begeleiding van Tom Sensei. Het examen, georganiseerd door de Vlaamse Karate Associatie, was omwille van Corona meermaals uitgesteld. Oorspronkelijk was dit gepland voor mei 2020! Maar de jury was overtuigd en beiden kregen na afloop te horen dat het een "prachtig examen" was dat een "plezier was om naar te kijken".

27/06/2021 Laatste zondagtraining

Vandaag was het de laatste zondagtraining van het seizoen en dinsdag 29 juni is de laatste training van het seizoen. En nu maar hopen dat het volgende seizoen normaal kan starten zodat we eindelijk opnieuw in onze zaal terecht kunnen en opnieuw kunnen trainen met contact.

11/05/2021 Buiten trainen

Sinds 9 mei trainen we opnieuw buiten nu de Covid-19 maatregelen stilaan versoepeld worden. Op onze tijdelijke locatie kunnen we in alle veiligheid tot 4 aparte groepen opsplitsen om het aantal deelnemers per groep te beperken (tot maximaal 25). Zelfs de regen houdt ons niet meer tegen om uit ons kot te komen en eindelijk nog 'ns samen te trainen.

04/03/2021 Guido Banckaert

Karateclub Brugge rouwt om het verlies van Guido Banckaert.

Guido werd al in 1975 voorzitter van de Karateclub en maakte er een grote bloeiende club van met veel diversiteit. Op de mat stond hij op zijn strepen en naast de mat was hij een warme, gemoedelijke mentor. We zullen hem missen om zijn lach, zijn fantastische persoonlijkheid en zijn vriendschap.

Enkele jaren geleden nam de huidige voorzitter Marco, zijn zoon, de fakkel over. We wensen hem en zijn familie met de hele club veel sterkte toe.

03/11/2020 Online training met Tom Sensei

Opnieuw worden we geconfronteerd met het Corona virus en kunnen trainingen in de zaal niet doorgaan. Als alternatief worden er online trainingsessies voorzien onder leiding van Tom.

18/10/2020 Drie nieuwe 2de dan's

Na maanden voorbereiding was het voor Thalia, Michel en Pascal vandaag zover: het examen 2de dan BKSA. Alledrie zijn ze geslaagd met met felicitaties van de jury. Proficiat! En dank aan Tom voor de begeleiding.

11/10/2020 Bevorderingsexamen oranje en groene gordels

De oranje en groene gordels kwamen aan de beurt voor het laatste uitgestelde examen van het vorige seizoen. Marco, Marc en Dirk beoordeelden de kandidaten en ook hier enkel geslaagden. (Misschien dat er deze keer toch een zekere flexibiliteit in acht werd genomen omwille van de afgelopen corona-periode...)

04/10/2020 Bevorderingsexamen gele gordels

Deze zondag was het de beurt aan de gele gordels. Het examen werd vandaag afgenomen door Marco Sensei. De gele gordels haalden welverdiend hun streepje, de gele gordels met streepje werden bevorderd tot oranje gordel.

27/09/2020 Bevorderingsexamen witte gordels

Vandaag ging het uitgestelde bevorderingsexamens van de witte gordels door. Onder het wakend oog van Danny Sensei werd een eerder beperkt examenprogramma uitgevoerd - contact is nog steeds sterk beperkt. Maar de basis kihon, de eerste kata en (een beetje) kumite behoorden traditioneel tot de onderdelen.

06/09/2020 Kick-off seizoen 2020-2021 voor iedereen

Met 112 aanwezigen hebben we een nieuw record bereikt qua aantal op zondag. Vandaag waren er 25 nieuwe kinderen en volwassenen die hun eerste stappen in de karatewereld zetten. Nog afwachten wie het karakter en doorzettingsvermogen heeft om er effectief mee door te gaan.

Omwille van Corona wordt de zondagtraining nu opgesplitst in twee groepen. Hieronder enkele foto's per groep.

01/09/2020 Kick-off seizoen 2020-2021 voor de volwassenen

Het was sinds midden maart geleden dat we nog in de zaal getraind hadden en dat voelde toch een beetje aan als terug naar school. Veel volk, een aantal nieuwelingen, enkele leden die van jeugd naar volwassenen overgestapt zijn en trainen met mondmasker op afstand. Met naar goede gewoonte de eerste training onder leiding van Danny Sensei.