Seizoen 2019-2020

Foto's van de vorige seizoenen.

Het gebruik van foto's van Karateclub Brugge is enkel toegestaan mits schriftelijke toestemming van de club. Voor meer info, contacteer info@karateclubbrugge.be.

04/06/2020 "Corona" trainingen

Op de eerste algemene buitentraining op dinsdag 2 juni kwamen er een 42-tal enthousiaste leden van allerlei leeftijden en graden. Ook de jongeren die anders enkel op zondag trainen kunnen eraan deelnemen en maakte bijna de helft van de deelnemers uit.

Op 4 juni zorgde het slechtere weer niet voor spelbreker qua trainingplezier, maar zagen toch iets minder leden de trip naar buiten zitten.

26/05/2020 Try-out "Corona" buitentrainingen

Nu sporten in Corona tijden weer mag, mits respecteren van de regels zoals afstand, max. 20 personen en in de buitenlucht, hebben we een terrein gezocht en een try-out met de hogere gordels (bruin en zwart) gedaan. Met succes. De aanwezigen waren blij om opnieuw te kunnen trainen en al snel werd beslist om opnieuw voor iedereen traingen te organiseren.

28/02/2020 Stage te Ieper met Tanaka Sensei

Vrijdag 28 februari ging er te Ieper een stage door met Shinji Tanaka Sensei (7de Dan, SKIF), georganiseerd door karateclub Kasajima Ryu. Marco, Dirk, Patrick en Dino waren er ook bij.

02/02/2020 Stage met François Van Binst

Zondag 2 februari was François Van Binst Sensei (6de dan, BKSA) uitgenodigd voor een stage bestaande uit twee sessies. De eerste sessie bestond uit basis blokken, stoten en trappen, maar dan op Kasé Ha wijze van Taiji Kasé Sensei, van wie François een persoonlijke leerling was (en samen met Dirk Heene - met wie er in januari 2019 nog een stage was - één van de grondleggers van karate in België). Ook Heian Sandan passeerde de revue.

De tweede sessie was volledig gewijd aan Empi, inclusief bunkai.

Voor wie niet kon deelnemen aan de stage ging ook de gewone zondag-training door.

26/12/2019 Heian Shodan No Bo

Het moet niet altijd zonder wapens zijn. Elk jaar is er wel ergens een training met messen, stokken of - zoals vandaag - de bo. En er zijn heel wat kata's die met een bo in de hand gelopen kunnen worden.

22/12/2019 Karate Club Brugge krijgt cheque om sportmateriaal aan te kopen

Zie bericht op Het Laatste Nieuws.

"Omdat ze een start to-lessenreeks hebben georganiseerd, krijgt de Karate Club Brugge van de stad een cheque van 250 euro cadeau.

De stad riep de clubs op om tijdens de Maand van de Sportclub zo veel mogelijk gratis open trainingen of start to-lessenreeksen te organiseren. 48 Brugse clubs deden dat ook. Een aantal clubs wordt daar nu voor beloond. De Karate Club zal de geldelijke steun gebruiken om sportmateriaal aan te kopen."

19/12/2019 Stage met Alain Vandewalle

Het was back to basics met basis kihon, maar dan toch een beetje anders. Intensief en leerrijk onder leiding van - intussen 6de dan - Alain.

17/12/2019 Bevorderingsexamen +14 jaar

Dinsdag 17 december was er één van de twee momenten voor bevordering bij de 14+. Na het doorlopen van het examenprogramma per graad besliste de 6-koppige jury - met hier en daar enige deliberatie - om iedereen over te laten gaan naar zijn of haar volgende graad.

24/11/2019 Beker van Oostkamp

Dit jaar hadden we vier "kampers" voor de jaarlijkse katawedstrijd bij onze buren van Karateclub Oostkamp: Daan, Lara, Hyna en Willem. Coaches van dienst waren Marco en Dirk.

Daan en Willem waren beiden in de eerste ronde vrij door loting. In de tweede ronde verloren ze van de 2de in hun respectievelijke poules waardoor er geen herkansingen mogelijk waren. Hyna haalde de 2de ronde, en Lara behaalde de 3rd plaats in haar categorie.

22/10/2019 Nostalgietraining

De vorige dateert alweer van enkele jaren geleden, maar dinsdag 22 oktober ging er nog 'ns een nostalgietraining. Oud-leden waren welkom om hun karate-gi nog 'ns uit de kast te halen en mee te doen. Het aantal actieve deelnemers was eerder beperkt, maar enkele oud-leden passeerden toch nog 'ns voor de après-karate.

15/09/2019 Stages

Het was een druk stageweekend. Zaterdag was er provinciale training in Oostende, waar ook Danny en Marco sessies verzorgden. Een aantal leden nam zaterdag deel aan de stage met Pascal Lecourt (7de dan) te Bassily.

03/09/2019 Start van het nieuwe seizoen (14+)

Vandaag zijn ook de "groten" gestart. En er is een mooie groep van de jeugd die de leeftijd bereikt heeft om met de 14+ mee te trainen. Traditioneel een punt waarop velen afhaken, maar dit jaar dus niet. Welkom!

01/09/2019 Start van het nieuwe seizoen voor de jeugd

Het nieuwe seizoen is officieel gestart. We hebben weer heel wat nieuwelingen mogen verwelkomen voor hun eerste kennismaking met karate en onze club.

16/08/2019 Nieuwe jeugdtrainers

Naast onze 3 hoofdtrainers zijn er een aantal hulptrainers die vooral de grote groep op zondag helpen ondersteunen. Ook Peter Ackaert, Niels Wuyts en Lara Huys versterken vanaf september de ploeg wat het totaal op 13 hulptrainers brengt. (Volledig overzicht van onze trainers.)

14/08/2019 Trainen bij Nippon Karate te Knokke

In de zomer organiseert Peter Daenekynt, regelmatig gasttrainer in onze club, wekelijks trainingen in zijn thuisclub Knokke en nodigt daarbij ook andere trainers uit om les te geven. Vorige week was Tom al gasttrainer, vandaag was het de beurt aan Danny. Aangezien de training doorging in een mattenzaal, werd het grotendeels grondwerk met side mount position, full mount position en guard position, en nog wat controletechnieken en klemmen om het ontsnappen nog wat moeilijker te maken. Het is duidelijk dat de leden van onze club klaar zijn om er terug aan te beginnen, gezien de grote opkomst van KCB leden.