Seizoen 2018-2019

Nieuws en foto's van andere seizoenen.

Het gebruik van foto's van Karateclub Brugge is enkel toegestaan mits schriftelijke toestemming van de club. Voor meer info, contacteer info@karateclubbrugge.be.

23/07/2019 De eerste KCB club BBQ

Het einde van het bevorderingsexamen was de start voor de eerste KCB club BBQ. Met ruim 90 deelnemers was het vooral een gezellig samenzijn dat gepaard ging lekker eten en - zeker met het warme weer - veel drank.

23/07/2019 Bevorderingsexamen jeugd

Drie jurytafels waren er nodig om een 63-tal leden van onze club het beste van zichzelf te laten geven in kihon, kata en kumite op het jaarlijkse bevorderingsexamen voor jeugd en volwassenen die enkel op zondag trainen. Wie geslaagd was mag pronken met een nieuw streepje op de gordel of een nieuwe kleur, en zijn of haar welverdiende getuigschrift.

19/05/2019 Vier nieuwe 1ste dan graden

Vandaag mogen we 4 nieuwe 1ste dan graden bij onze club rekenen: Peter, Bart, Carl en Jurgen slaagden na een doorgedreven voorbereiding voor het shodan shiken examen, georganiseerd door de Vlaamse Karate Associatie. Proficiat!

14/05/2019 Bevorderingsexamen volwassenen

Tweemaal per seizoen is er een mogelijkheid om te bevorderen en een graadje hoger te bereiken. Ook deze keer waren er weer heel wat kandidaten die het beste van zichzelf gaven en vanaf nu een nieuw kleurtje of een extra streepje op de gordel mogen dragen.

02/05/2019 Stage met Jos Robert

Op donderdag 2 mei hadden we opnieuw een prachtige stage met Jos Robert (Ronan Combat System), waarbij we ook heel wat leden van andere clubs mochten verwelkomen. Het werd veel zweten en veel nadenken met bewegingspatronen die we toch niet echt gewend zijn. Dankzij een massale opkomst kunnen we opnieuw spreken van een geslaagde stage.

13/01/2019 Stage met Dirk Heene

Enkele foto's en een filmpje van een zeer geslaagde stage met Dirk Heene, één van de pioniers van karate in België.

18/12/2018 Examens volwassenen

Leden van 10de tot 3de kyu werd een hele variatie aan technieken van kihon, kata, gohon kumite en jiyu kumite voorgelegd, onder het wakend oog van de ervaren jury. Na overleg bleken alle kandidaten geslaagd in hun proef en kwamen een kyu graadje dichter bij hun doel.

25/11/2018 Katawedstrijd te Oostkamp

Vier KBC leden namen deel aan het jaarlijkse kata tornooi bij onze buren te Oostkamp. Waalse, Brusselse, Vlaamse en Nederlandse clubs van verschillende stijlen waren er vertegenwoordigd. Jarne, Daan en Hyna namen voor het eerst deel aan een wedstrijd, en ook Marco zelf was van de partij.

Hyna haalde een 3de plaats na een gewonnen, nipt verloren en nog een gewonnen partij. De anderen vielen buiten de prijzen, maar kijken toch tevreden terug en sommigen kijken zelfs al uit naar volgend jaar.

07/10/2018 Video van de training op zondag

22/09/2018 Eerste provinciale stage West-Vlaanderen

Vandaag had in Oostende de eerste training van de nieuwe organisatie van de provincie West-Vlaanderen plaats. Het was een eerder beperkte delegatie van onze club die deelnam. Sensei Tom verzorgde ook één van de trainingen.

16/09/2018 Met 100

Vandaag waren we met 100 actieve leden. Een nieuw record voor onze club. Er zal ten laatste eind september dan ook een ledenstop zijn. Inschrijven daarna zal opnieuw kunnen vanaf januari 2019.

04/09/2018 Start van de volwassenen

Vandaag zijn ook de volwassenen (+14 jaar) opnieuw van start gegaan. Vooral werken aan de basics en de fysiek in het begin van het seizoen, o.l.v. sensei Tom.

02/09/2018 Start van het nieuwe seizoen

Met 86 waren we vandaag bij de start van het nieuwe seizoen, waaronder 19 nieuwelingen. Een aantal gevestigde waarden, waaronder sensei Danny himself, ontbraken echter nog.

Dinsdag is het de beurt aan de volwassenen.