Trainingen

Jongeren en volwassenen

Trainingen voor volwassenen en jongeren vanaf 14 jaar vinden plaats op dinsdag- en donderdagavond van 20.00 - 21.30 u en op zondagvoormiddag van 10.00 - 11.15 u.

Per seizoen is er twee keer de mogelijkheid om deel te nemen aan een bevorderingsexamen. Dit zijn formele momenten waarop de aangeleerde technieken met volle overtuiging getoond moeten worden.

Twijfel je nog, neem dan gewoon deel aan een training. Dat kost je enkel de inspanning en het zweet, en misschien is dit wel het begin van een nieuwe passie...

Kinderen en ouders

Trainingen voor kinderen vanaf 6 jaar (leeftijd bereikt ten laatste op 1 september) vinden plaats op zondagvoormiddag van 10.00 - 11.15 u.

Ook ouders die liever meetrainen dan op een bankje te zitten wachten, zijn welkom om lid te worden (tarieven van toepassing) en deel te nemen aan de trainingen.

Trainingen voor kinderen worden gegeven op niveau van de kinderen, en bestaan uit opwarmingen, kracht- en lenigheidsoefeningen, coördinatie oefeningen, uithouding en karate technische oefeningen. Zie ook onze visie rond jeugdwerking.

Eénmaal per jaar, op het einde van het seizoen (juni), wordt er een bevorderingsexamen georganiseerd. Daarvoor moeten minstens 20 deelnames aan trainingen geregistreerd worden. Registratie gebeurt voor de aanvang van de les. Laatkomers worden niet meer geregistreerd.

Karate omvat een zekere discipline en houding die tijdens de lessen aangenomen moet worden. Deze liggen vast in de Dojo Kun.

In juli en augustus en op feestdagen zijn er geen lessen. Het nieuwe seizoen start de eerste zondag van september.

Er kan altijd, bij wijze van proef, gratis deelgenomen worden aan één training.

Trainers

Een overzicht van onze trainers kan je hier vinden.

Locatie

De trainingen vinden plaats in Sport Vlaanderen Brugge (BLOSO Julien Saelens) in de multisportzaal (1ste verdieping), Nijverheidsstraat 112, 8310 Assebroek-Brugge.

Lid worden

Voor de trainingen op zondag kan vooraf ingeschreven worden om te starten op de eerste zondag van september. Inschrijven doe je via ons online inschrijvingsformulier en vóór je je voor je eerste training aanmeldt op zondag in de multisportzaal op de eerste verdieping. Kom de eerste keer zeker ruim op tijd, een kwartiertje voor de start van de training. Je draagt best comfortabele kledij die je vrij laat bewegen.

Afhankelijk van het aantal nieuwe inschrijvingen is het mogelijk dat rond eind september geen nieuwe leden meer aanvaard kunnen worden omdat de capaciteit van de zaal bereikt is.

Jongeren (vanaf 14 jaar) en volwassenen die aan alle trainingen willen deelnemen schrijven zich eveneens in alvorens zich aan te melden in de zaal. Inschrijven doe je bij voorkeur online en moet vooraf gebeuren. Dit houdt geen verplichting in naar aansluiting. Aansluiting is pas definitief wanneer je beslist om lid te worden en het lidgeld betaald hebt.

Lidgeld

Kinderen en volwassenen enkel op zondag: €115 per jaar.

Alle trainingen, vanaf 14 jaar: €185 per jaar.

Per bijkomend lid van eenzelfde gezin (zelfde domicilie-adres) is er een korting van €10. Het eerste lid betaalt het volledig bedrag, het 2de lid €10 minder, het 3de €20 minder, ...

Daarin zit de sportongevallenverzekering (formulier voor aangifte) en aansluiting bij de Vlaamse Karate Federatie vervat. Wanneer je lid wordt, krijg je ook een lidboekje. Waarom het lidboekje belangrijk is en wat je erin terugvindt, lees je hier.

Kledij en materiaal

Niet inbegrepen is de kledij (karate-gi), die via clubvoordeel aan groothandelprijzen beschikbaar zijn van €20 tot €40. Er is ook steeds een voorraad. Vanaf gele gordel zijn ook handschoenen verplicht (€20). Het materiaal kan je vrij kopen of bestellen bij Marco. Ook club schildjes voor op de kimono (jas van je karate-gi) zijn voor een democratisch prijsje verkrijgbaar bij Marco.

Bijdrage mutualiteit

Wanneer je mutualiteit bijdraagt aan het lidgeld voor een sportclub, kan je het formulier laten invullen door Marco.